Nieuws Februari 2010

Piqué verlengt contract tot 2015

Gerard Piqué heef zich vrijdag voor langere tijd aan FC Barcelona gebonden. De stoere verdediger die vorig seizoen met veel succes terugkeerde uit Manchester en inmiddels van vaste waarde is in de defensie van de blaugranas verlengde zijn contract tot 2015.

Het huidige contract van Piqué liep tot 2012. In de nieuwe verbintenis is een ontbindingsclausule opgenomen van 200 miljoen euro. De Catalaan ondertekende de aangepaste overeenkomst na de ochtend training in Camp Nou in bijzijn van voorzitter Laporta. “Ik ben zeer tevreden. Al het werk dat de club heeft gedaan om deze verbintenis tot stand te brengen. Het is niet niks.”

Met de contract aanpassing van Piqué heeft Barcelona dit seizoen al 10 verbintenissen opgewaardeerd. Op deze manier hoopt de club de basis voor een goede selectie in de toekomst te hebben gewaarborgd.