Nieuws Februari 2015

Piqué: “We willen naar de kwartfinale”

Met de eerste wedstrijd van Barça in de achtste finale van de Champions League tegen Manchester City voor de boeg gaf Gerard Piqué op maandag een persconferentie in het stadion van de Citizens. De verdediger gaf aan dat hij de Engelse club zeker niet onderschat. “Manchester City heeft een aanvallende ploeg, die goed in vorm is. Daarom zal het, net als vorig jaar, spannend worden”, aldus Piqué, die vervolgde met: “Daarnaast spelen ze in een mooi stadion met fantastische supporters.”

Over de vorm van de blaugrana’s is de verdediger duidelijk. “De nederlaag tegen Malaga was zonde, maar er is niets aan de hand. We zullen in de komende duels goede resultaten neerzetten, ook tegen Manchester City. De kwartfinale halen van de Champions League, dat willen we ook heel graag”, verklaarde Piqué.

Tot slot kwamen enkele spelers van de Citizens ter sprake. “Yaya Touré is een belangrijke speler. Hij speelt nu aanvallender in vergelijking met zijn periode bij Barça. Je merkt zeker het verschil of hij wel of niet meedoet”, vertelde Piqué. Ook David Silva kreeg een compliment van de verdediger van de blaugrana’s: “Silva ken ik van de Spaanse nationale ploeg en is de meest creatieve speler van City. Daarnaast is hij technisch begaafd”, zei Piqué

Video: www.fcbarcelona.cat