Nieuws Februari 2013

Piqué: “Wij zijn FC Barcelona en wij vechten terug”

Woensdagavond pakte FC Barcelona de Champions League draad weer op in het San Siro tegen AC Milan. Ondanks de succesvolle campagne tot dusver, was het niet Barça maar AC Milan dat aan het langste eind trok en met de volle drie punten een klein feestje kon vieren in eigen stadion. Deze nederlaag rechttrekken wordt voor Barça niet gemakkelijk, maar de spelers gaan er alles aan doen om dit waar te maken.

“Wij zijn Fútbol Club Barcelona en we moeten terugvechten,” aldus de woorden van Gerard Piqué voor de Champions League return in Camp Nou op 12 maart. De Catalaanse verdediger is teleurgesteld in de prestatie van het team. “We hadden de wedstrijd in de eerste helft onder controle, maar de tweede helft hebben we niet goed gespeeld. Hun openingstreffer brak ons op en we verloren de controle. We moeten hiervan leren en onszelf verbeteren.” Piqué benadrukte dat Milan een gevaarlijke tegenstander is en dat hij en zijn teamgenoten de Italianen nooit onderschat hebben. “Het leek er misschien op alsof ze het veld op kwamen als de slachtoffers, maar we kennen deze club en hun geschiedenis. Er zijn geen smoesjes voor deze nederlaag, het veld, de scheidsrechter… Niets. We zullen hard moeten werken om terug te vechten.”

Ook Dani Alves sprak achteraf met de pers. “We moeten betere concurrenten zijn. We hebben geen goede wedstrijd gespeeld; we creëerden geen kansen en dat is wat je moet doen om te winnen. Het is niet alsof we slecht speelden na het eerste doelpunt. We speelden over het geheel niet goed en dat is ook grotendeels door hoe goed onze rivaal speelde. Dit is een lastige uitslag. We moeten terugvechten, helemaal gaan voor de return en hard werken.”

Andrés Iniesta: “Ik denk niet dat we verloren hebben wegens kleine details. We waren niet fris, creëerden geen kansen en zij stonden goed opgesteld. Dit is de Champions League. We moeten nu denken aan de return en ons ervan verzekeren dat die anders afloopt. We moeten proberen om vanaf minuut één te scoren.”

Cesc Fàbregas: “We stonden fysiek niet goed in het spel. Zij waren sterk en raakten ons daarmee. Maar wij zijn Barça en we moeten op ons hoogste niveau spelen. Dit was geen goede wedstrijd van ons.”

Sergio Busquets: “We zijn heel gretig voor de return zodat we dit resultaat kunnen omgooien. Het is tijd om terug te vechten. Wanneer je verliest, moet je altijd denken aan wat er fout is gegaan en we moeten ons zo goed mogelijk voorbereiden op de wedstrijd.”

Carles Puyol: “Het ergste aan dit alles is het resultaat. Beide ploegen creëerden niet echt veel kansen. Nu is het tijd om een grote comeback te maken voor het oog van onze fans. Milan was agressiever, dus wij moeten beter worden voor de return. We moeten vertrouwen in dit team blijven hebben en niet opgeven. We gaan thuis spelen, voor onze fans, en we geven niet op.”