Nieuws Februari 2014

Puyol evenaart Migueli

Voor Carles Puyol was het zaterdagavond een memorabele wedstrijd. De Catalaanse verdediger speelde voor het eerst sinds bijna een jaar in een thuiswedstrijd voor de competitie. De routinier met de aanvoerdersband om de arm voetbalde een goede wedstrijd, en mocht in de tweede helft onder luid applaus naar de kant.

De supporters wisten namelijk ook dat de 35-jarige verdediger zijn 391e competitiewedstrijd speelde. Puyol maakte zijn debuut op 2 oktober 1999 tegen Real Valladolid. Nog maar één speler heeft meer duels, maar lijkt niet meer in te halen. Xavi heeft namelijk al 463 duels voor Barça gespeeld. Puyol is wel op gelijke hoogte gekomen met Migueli, een verdediger die in de jaren 70 en 80 furore maakte bij Barça. De centrale verdediger had vanwege zijn imponerende en krachtige uiterlijk de bijnaam Tarzan, iets wat ook van toepassing kan zijn op Puyol.