Nieuws Maart 2011

Puyol traint met de groep

Aan het eind van de training donderdag deed Barça-aanvoerder Carles Puyol voor het eerst sinds zijn blessure weer mee. Grote afwezige was opnieuw Pep Guardiola, die opgenomen is in het ziekenhuis voor behandeling van zijn hernia. Tito Vilanova, de assistent-coach, nam de training van Guardiola over en zal naar alle waarschijnlijkheid de persconferentie voor aanvang van de wedstrijd leiden.

25 spelers deden mee aan de sessie van het eerste team, waaronder dus Carles Puyol die tegen het einde zich bij zijn teamgenoten voegde, nadat hij het eerste deel nog apart van de groep had afgewerkt. De training hielp de spelers om de wedstrijd van afgelopen woensdag achter zich te laten en zich te focussen op de aanstaande thuiswedstrijd tegen Zaragoza van zaterdag (20:00u).
Van de 25 aanwezige spelers waren er veertien spelers uit het eerste team, aangevuld met elf reservespelers. Jeffren was weer van de partij. Hij kreeg officieel het groene licht van de medische staf, nadat hij bijna anderhalve maand op de bank moest doorbrengen wegens zijn blessure.

Pinto, Iniesta, Abidal, Adriano en Piqué, die alle vijf startten tegen Valencia, trainden niet met de groep mee, maar werkten in de fitnessruimte. Víctor Valdés is nog steeds herstellende van zijn blessure.

Barça zal vrijdag pas tegen de avond nogmaals trainen, waarna iemand van de coachende staf op de gebruikelijke persconferentie aanwezig zal zijn; waarschijnlijk wordt dit Vilanova.