Nieuws Oktober 2017

Puyol: “Trots op een hele carrière bij Barça.”

Tijdens de UEFA Champions League Trophy Tour spraken Carles Puyol, Clarence Seedorf, Frank Lampard en Luis García met elkaar tijdens een uniek Q&A event.

Zo wist Seedorf dat Puyol best bij AC Milan had willen voetballen. “Klopt”, bekende de verdediger, die vervolgde met: “Ik wilde ook succesvol zijn met een ander goed team. AC Milan behoorde daarbij tot een van mijn meest favoriete clubs, maar ik voelde me thuis bij FC Barcelona. Dan is het lastig om te vertrekken.” De aanvoerder voegde hier nog aan toe: “Daarnaast ben ik blij en trots dat ik mijn hele carrière bij Barça heb gevoetbald.”

Frank Lampard was benieuwd welke coach de voormalig aanvoerder van de Catalanen het beste vond in zijn loopbaan. “Dat is moeilijk, want ik heb heel veel goede trainers gehad. Toch denk ik dat ik voor Pep Guardiola ga. Hij heeft ons zoveel gebracht en onder hem heb ik mijn meest succesvolle periode gehad”, verklaarde Puyol. Of de verdediger zelf coach wil worden, weet hij nog niet. “Op dit moment heb ik nog geen plannen om die richting op te gaan, maar je weet maar nooit”, aldus Puyí.

Luis García had ook nog een interessante vraag voor Puyol. De twee spelers kennen elkaar van de jeugdopleiding van Barça en hebben daardoor samen in Barça B gevoetbald. De aanvaller heeft na een aantal omzwervingen met Liverpool de Champions League gewonnen in 2004/05. García wist dat Puyol op moment van doorbreken bij Barça op het punt stond naar een andere club, maar dat uiteindelijk niet deed. De aanvaller wilde weten waarom. “Omdat ik zelf graag wilde blijven om succes te hebben. Louis van Gaal was trainer van het grote Barça en zag het in me zitten. Daar ben ik hem dankbaar voor, want zonder hem, heb ik dat succes nooit gehad.”

Foto: www.fcbarcelona.cat