Nieuws Oktober 2013

Puyol: "Winst geeft vertrouwen"

Na de training van donderdag sprak Carles Puyol met de pers. De aanvoerder van Barça lijkt er zin in te hebben. “Zeven maanden ben ik weggeweest, maar nu ben ik heel fit, ook het gevoel is goed. In de wedstrijd tegen Osasuna ging het beter dan verwacht.”, verklaarde Puyol.

De verdediger heeft aangegeven ook komende zaterdag tegen Real Madrid kan spelen: “Als de coach me nodig heeft, sta ik er. Dit zijn de wedstrijden die je wilt spelen.” El Capitan benadrukte het belang van winst in El Clásico. “Een overwinning tegen Real Madrid zal de competitie niet beslissen, daarvoor duurt het seizoen nog te lang, maar het zorgt wel dat we meer vertrouwen krijgen”, aldus Puyol. De centrale verdediger weet als geen ander dat een wedstrijd tegen de Koninklijke veel concentratie vereist: “Real heeft de laatste seizoenen goed gespeeld in Camp Nou. Daarom moeten wij ook op ons best zijn en alles geven om een goed resultaat te halen.”

Tot slot kwamen twee ploeggenoten ter sprake. Over Marc Bartra was de aanvoerder complimenteus. “Marc traint veel en gelooft in zichzelf. Als hij zich zo blijft ontwikkelen, hebben we bij FC Barcelona een verdediger voor jaren”, vertelde Puyol. El Capitan had ook een goed woord over voor Javier Mascherano: “Volgens mij is Mascherano te veeleisend voor zichzelf. Er zijn maar weinig verdedigers die op zijn niveau kunnen voetballen.”