Nieuws September 2020

Rakitic naar FC Sevilla

Na 6 jaar FC Barcelona maakt Ivan Rakitic de overstap naar FC Sevilla. Hij kan terug kijken op een succesvolle carrière bij Barça: 1 x Champions League, 4 kampioenschappen, 4 x de Copa del Rey, 1 x de wereldbeker, 1 x de Europese Supercup en 2 x de Spaanse Super Cup.

319 wedstrijden, 36 doelpunten en 36 assists. Niet slecht voor een middenvelder! FC Barcelona spreekt dan ook zijn waardering uit voor de inzet en de toewijding van Ivan. Barça wenst hem veel geluk in de toekomst (het is natuurlijk niet de bedoeling dat hij scoort in de wedstrijden tegen Barça…..).

Rakitic begon zijn carrière bij Barcelona in 2014 (komend vanuit FC Sevilla). Hij speelde met het rugnummer 4. Vanuit het middenveld dus. Na Messi (731), Dani Alves (391) en Javier Mascherano (334) was hij de 4e speler met de meeste wedstrijden (319) voor Barça.
Van zijn 36 goals was de meest denkwaardige die in de finale van de Champions League 2015. Tegenstander: Juventus. Uitslag: 3-1. De vijfde maal de cup met de grote oren voor FC Barcelona.

De mooiste herinneringen: 16 juni 2014: zijn eerste dag bij Barça; zijn beste goal: Champions League 2015. 4e speler met de meeste wedstrijden; 13 titels (opsomming zie boven).

Aan inzet ontbrak het niet en het spel lezen zit hem in het bloed. Hij gaat terug naar zijn geliefde stad Sevilla en naar zijn familie die daar woont. FC Sevilla heeft er een goede middenvelder bij.
Ivan, we wensen je namens de fanclub Barcelona veel succes en plezier bij je nieuwe club.

foto: fcbarcelona.com