Nieuws Mei 2013

Reacties na winst Copa Catalunya

Barça won woensdagavond voor de zevende maal de Copa Catalunya. In de finale waren de Blaugrana’s in de penaltyserie te sterk voor stadsgenoot Espanyol. FC Barcelona won de prestigieuze beker voor het laatst in het seizoen 2006/07. Ook in deze finale was de stadsgenoot de tegenstander en moesten de penalty’s doorslag geven.

Na de finale van woensdag werd Jordi Roura om een reactie gevraagd. “We zijn blij dat we na een aantal jaar deze prijs weer hebben gewonnen. Het team voetbalde gretig en we hebben laten zien hoe we graag voetballen.” Naast de complimenten aan het team, had de assistent coach ook een goed woord over voor het publiek: “De sfeer in het stadion was fantastisch. Het was een fantastische wedstrijd en het publiek genoot hier duidelijk van.” Roura lichtte toe waarom Gerard Deulofeu in de tweede helft van de rechterkant naar de linkerkant was verhuisd: “In de eerste helft kwam Deulofeu niet goed uit de verf vanaf rechts. In de tweede helft slaagden meer acties van hem.”

Na Vilanova’s assistent was Cesc Fàbregas aan de beurt: “De keeper van Espanyol, Kiko Casilla, keepte een hele goede wedstrijd. In de tweede helft hadden we veel kansen nodig. Uiteindelijk wisten we toch nog te scoren. Gelukkig hebben we ook deze titel binnen gehaald.”

Tot slot kwam Gerard Piqué zijn zegje doen. Voor de verdediger is het de eerste Copa Catalunya in het eerste elftal van Barça. “De eerste Copa Catalunya is speciaal, vooral omdat er heel goed gespeeld is in deze finale.” Piqué reageerde ook nog even op de komst van Neymar da Silva. “We hebben met Neymar een charismatische speler binnengehaald die veel kwaliteiten heeft. Hij kan veel scoren. Hopelijk kan dit Braziliaanse supertalent het waarmaken.”