Nieuws Februari 2011

Reacties van de spelers na de 1-1

Zaterdagavond heeft FC Barcelona zijn uitwedstrijd tegen Sporting Gijón met 1-1 gelijk gespeeld. Dit was voor de fans een grote tegenvaller, want iedereen had er op gerekend dat Barça wel even zou winnen. Maar de Barça spelers wisten van te voren dat het geen makkelijke wedstrijd zou worden. Daarom hier een aantal uitspraken van de spelers na de wedstrijd over de wedstrijd.

David Villa was gaf na de wedstrijd zijn visie op de wedstrijd: “Sporting is er in geslaagd te doen wat andere teams al lange tijd proberen. Zij wisten onze creatieve spelers af te stoppen”. Tevens maakte de aanvaller duidelijk dat dit resultaat niets te maken had met de interlandwedstrijden in de afgelopen week. Hij zei hierover: “Er was geen FIFA virus, het was gewoon hard werken voor ons door Sporting, zij speelde goed en het gelijkspel kwam hierdoor en niet door het falen van ons”.

Voor David Villa was het een speciale avond in Gijón, hierover zei Villa: “het was een spannende wedstrijd en je moet de fans van Sporting een tien geven voor hoe ze hun team hebben gesteund, dit maakte het voor ons nog moeilijker. Ik heb veel sympathie voor de mensen hier, maar ik ben ook een professional en doe mijn best voor het team. Ook gaf hij toe erg blij te zijn met het doelpunt dat hij maakte, mede omdat hij met dit doelpunt nog een punt veilig stelde.

Dani Alves gaf ook aan dat het een moeilijke wedstrijd was, vooral omdat Sporting na een aanval gelijk weer inzakte tot rond het eigen zestien meter gebied. Hierdoor was het volgens Alves moeilijk voor Barça om er door heen te komen. In de tweede helft deed Barça het beter vond hij en konden we het doelpunt maken. Met een beetje meer geluk had Barça de overwinning mee naar huis genomen, vond Alves.

Het is jammer dat we twee punten verloren hebben, want dat zijn belangrijke punten voor ons schetste Valdés. Hij zei verder: “We hebben onze kansen gehad, maar ze niet gepakt. Sporting deed was ze moesten doen erg goed. Nu moeten we ons richten op de Champions League wedstrijd tegen Arsenal”.

Als laatste was Xavi heel kort en duidelijk en zei: “we gaan naar bed met acht punten voorsprong op Real Madrid en laten we kijken wat er morgen gebeurd”.