Nieuws April 2021

Real Madrid – Barça 2-1

Op zaterdagavond werd de tweede Clásico van het seizoen gespeeld. Al vooraf was bekend dat de winnaar van dit duel goede zaken zou doen in de titelstrijd. Decor van deze wedstrijd was het Estadio Alfrédo di Stefano, waar normaal ook het beloftenelftal van de Koninklijke zijn duels afwerkt. In een enerverend duel wist het team van Ronald Koeman niet te winnen van Real Madrid. Het team van Zinedine Zidane wist het duel met 2-1 te winnen.

Na een gespannen begin van het duel, was de grootste kans voor Barça. Ousmane Dembélé kon vanaf de rand van het strafschopgebied aanleggen, maar deze werd gekeerd door Thibaut Courtois. Nog binnen het kwartier kwam de thuisclub wel op voorsprong. Karim Benzema wist een voorzet van Lucas Vasquez achter Marc-André Ter Stegen te werken. Het team van Ronald Koeman kwam binnen een half uur spelen ook nog met 2-0 achter. Toni Kroos mocht op de rand van het strafschopgebied een vrije trap nemen. Deze ging er via Sergiño Dest en Jordi Alba in. In de slotfase van de eerste helft kreeg Barça nog een hele grote kans. Lionel Messi mocht een corner nemen, die hij in een keer achter de Real doelman wilde plaatsen. Helaas ging de bal tegen de bal tegen de paal. Hierdoor werd de ruststand bepaald op 2-0.

Na rust golfde het spel op en neer, met de gevaarlijkste kansen voor Real Madrid. Toch wisten de blaugranas de aansluitingstreffer te scoren. Óscar Mingueza wist na een voorzet van Jordi Alba voor 2-1 te zorgen. Met nog een half uur te spelen, beloofde het nog een spannend slot van dit duel te worden. Barça kreeg steeds meer overwicht, maar de Koninklijke kwam er regelmatig nog gevaarlijk uit. Beide teams hadden kansen te over om te scoren, maar beide ploegen lieten dit na. De laatste kans kwam op naam van Ter Stegen, die zijn inzet gekeerd zag door Courtois. Hierdoor bleef het bij 2-1 en zag Barça drie kostbare punten verloren gaan.

Opstelling Barça: Ter Stegen, Lenglet, Araujo (72’ Ilaix Moriba), Mingueza,
Alba, Frenkie de Jong, Busquets (63’ Sergi Roberto), Dest (46’ Griezmann),
Pedri (81’ Trincão), Dembélé (81’ Braithwaite), Messi.

Foto: www.fcbarcelona.cat