Nieuws Augustus 2022

Real Sociedad - Barça 1-4

De blaugranas wisten in Baskenland na een enerverende eerste helft met 1-4 te winnen. Frenkie de Jong speelde zijn honderdste competitieduel.

De Catalanen kwamen al binnen de minuut op voorsprong. Na een vloeiende aanval kreeg Robert Lewandowski de bal en twijfelde geen moment. De Pool, die zijn 34e verjaardag vierde, werkte de bal in de verre hoek. Lang kon Barça niet van de voorsprong genieten. In een enerverende openingsfase vocht de thuisclub terug. Frenkie de Jong verloor op het middenveld de bal aan David Silva, waarna Alexander Isak slechts vijf minuten later de gelijkmaker wist te maken. Het spel golfde op en neer met kansen over en weer. Gescoord werd er voor rust niet meer.

Na rust werd het verschil gemaakt. Na ruim een uur spelen wist Ansu Fati op fraaie wijze Ousmane Dembélé te bereiken. Enkele minuten later wist Ansu Fati Lewandowski te bereiken die met zijn tweede treffer voor 3-1 zorgde. De jonge aanvaller was een gouden wissel gebleken, want hij bepaalde tien minuten voor tijd de 4-1.

Opstelling Barça: Ter Stegen, Eric García, Christensen, Araujo, Gavi (85’ Kessié), Frenke de Jong (85’ Sergi Roberto), Balde (64’ Raphinha), Ferrán Torres (64’ Ansu Fati), Pedri, Dembélé (72’ Jordi Alba), Lewandowski.

Foto: www.fcbarcelona.cat