Nieuws Februari 2017

Ronaldinho is terug

Het is al jaren geleden, toen de Braziliaanse superster aan de Spaanse pers werd gepresenteerd na zijn transfer bij FC Barcelona. De spelerspresentatie van Ronaldinho bleek het startschot voor een legendarische samenwerking tussen de Braziliaanse legende en Barcelona. Op vrijdagmiddag, 3 februari 2016, is er opnieuw een presentatie in Barcelona. Opnieuw is Ronaldinho het middelpunt van de aandacht. Ditmaal verbindt hij zich niet als speler aan de club, maar wordt hij gepresenteerd als ambassadeur van FC Barcelona.

De hashtag #RonaldinhoIsBack is direct door de directie in het leven geroepen. Luis Enrique reageerde verheugd, en gaf aan dat het voor Barcelona geweldig is dat Ronaldinho gaat helpen om de club nog beter te promoten. Ronaldinho zelf sprak van een grote eer. Ronaldinho gaat vanaf nu namens Barcelona clinics geven en demonstratiewedstrijden spelen, en tevens komt hij in actie voor UNICEF. Eerder dit jaar vervulde Ronaldinho al in New York een rol als ambassadeur, en nu mag hij dat officieel gaan doen. Ronaldinho vertrok in 2008 bij Barcelona, en reisde in de latere fasen van zijn carrière langs vele clubs. AC Milan, Flamengo, Atlético Minero, Querétaro en Fluminense. Met deze stap zet Ronaldinho definitief een punt achter zijn carrière als speler, en gaat voor hem een nieuw hoofdstuk in Barcelona beginnen.