Nieuws April 2011

Rosell: “Barça mag trots zijn”

President Sandro Rosell heeft veel lof over hoe de spelers, de coach en vooral de fans het gedaan hebben.

Nadat Barça de Copa del Rey aan zich voorbij zag gaan, was de boodschap van Sandro Rosell duidelijk: “We gaan niet weg met lege handen. We kunnen genoeg trots meenemen, want we hebben geweldig voetbal gespeeld… Ik ben blij met wat de spelers hebben gedaan en vooral met de fans, die een mooi voorbeeld hebben gegeven.” Maar hij had ook felicitaties over voor de kampioen voor het winnen van de titel.

Rosell beschreef de finale als “heel spannend, goed, met een helft voor ieder team… Zij scoorden een doelpunt, maar wij hadden dat net zo gemakkelijk kunnen zijn en het was ons team dat moest verliezen… Maar je kunt ook leren van een nederlaag en dergelijke trots zal helpen om Barça nog groter te maken.”

Nadat hij de wedstrijd had geanalyseerd, liet de Barça-president weten dat hij optimistisch is over de toekomst. Rosell: “We kunnen winnen of verliezen. Het maakt niet uit. Nu moeten we ons richten op de volgende wedstrijd en daarna de Champions League… We moeten de competitie afmaken en daarna doorzetten.” Tot slot wenste hij de spelers veel succes en zei dat hij ervan overtuigd is “dat Barça een geweldige club is en dat we hier overheen zullen komen.”