Nieuws Februari 2013

Roura: ''Zaterdag is er weer een wedstrijd''

Barça was niet opgewassen tegen de messcherpe counters van Real Madrid (1-3). En dus blijven er nog twee prijzen over dit seizoen, de Spaanse titel en de Champions League. FC Barcelona-trainer Jordi Roura was op de persconferentie zichtbaar teleurgesteld. "Toch moeten we niet teveel treuren over deze nederlaag. Zaterdag is er weer een wedstrijd."

De oefenmeester die nog steeds de afwezige Tito Vilanova vervangt, kijkt dan ook graag naar de toekomst. "We moeten deze wedstrijd snel vergeten en onszelf focussen op de titels die we dit seizoen nog kunnen winnen. De competitie is voor ons het belangrijkste." Roura vond niet dat Barça was weggespeeld door de Madrilenen. "Madrid is erg effectief geweest tegen ons. Het is niet zo dat zij echt superieur waren. De verschillen zaten in details."

De Catalaan moest wel toegeven dat de overwinning van Real Madrid verdiend was. "In de eerste wedstrijd waren de ploegen gelijkwaardig, maar nu was Real duidelijk beter. Je kan een voetbalwedstrijd niet altijd controleren, voetbal is een spel waarin fouten worden gemaakt. Real is een van de beste ploegen ter wereld op de counter en dat wisten we, maar we misten de wijsheid."

De Blaugranas moeten niet te lang in de teleurstelling blijven hangen. "Als je wordt uitgeschakeld in een competitie, zijn de spelers altijd even teleurgesteld", vervolgde Roura. "Maar ik weet zeker dat mijn spelers zich terug zullen knokken. Zaterdag staat er weer een belangrijke wedstrijd op het programma en dan moeten we er weer staan. In de competitie staan we er goed voor en dat is belangrijk voor ons. De landstitel is voor ons de belangrijkste prijs en ook in de Champions League willen we verder komen."