Nieuws Juni 2012

Schilderij Messi nog altijd op dezelfde plek!

Op 23 mei 2011 overhandigde de fanclub een prachtig vervaardigd schilderij van Lionel Messi aan erelid Sandro Rosell, ter verwelkoming van het nieuwe bestuur van FC Barcelona. Eerder al berichtten wij op onze website dat het schilderij van Messi, van de hand van Paul Meijering, nog onberoerd op dezelfde plek staat als waar de fanclub het achterliet. Zo was een glimp van het schilderij te zien in een videoreportage van BarçaTV over Thiago Alcantara, die toen zijn vernieuwde contract ondertekende (zie hier, 30 juni 2011), en ook in videobeelden over de komst van Cesc Fàbregas naar Barça dook het schilderij plots op (zie hier, 25 augustus 2011).

Iets langer dan een jaar na dato is het schilderij wederom opgedoken en staat het nog altijd in het kantoortje van president Sandro Rosell. Dit was te zien toen nieuwe coach Tito Vilanova zijn contract ondertekende in het bijzijn van Rosell. En ook op de foto van Rosell en Zubizarreta, die onlangs zijn contract verlengd zag worden, is het schilderij in de hoek vastgelegd (zie hier).

Zal dit schilderij ooit zijn weg vinden naar het huis van Lionel Messi? Toen Rosell het schilderij overhandigd kreeg, liet hij weten dat een muur in het huis van Messi de enige bestemming van het kunstwerk kon zijn. Vooralsnog lijkt het erop dat de Argentijn zelf het geschilderde eerbetoon nog niet gezien heeft!