Nieuws September 2019

Selectie FC Barcelona voor CL 19/20 bekend

FC Barcelona heeft zijn ploeg bekend gemaakt voor de 2019/20 Champions League. De gehele eerste ploeg van het team plus Hiroki Abe, Ronaldo Araujo en Ferran Sarsanedas van Barça B staan op de A-lijst van maximaal 25 spelers, waarvan er minimaal twee keepers moeten zijn. De drie B-teamspelers dragen de nummers 37 (Abe), 33 (Araujo) en 34 (Sarsanedes) als ze deelnemen aan de competitie.

Waarom staan Abe, Araujo en Sarsanedas op de A-lijst en niet op de B-lijst? In het geval van Abe en Araujo komt dat omdat ze minder dan drie jaar in het Barça-jeugdsysteem hebben doorgebracht. Wat betreft Sarsenedas, hij werd geboren in 1997, wat betekent dat hij te oud is om te worden opgenomen in de B-lijst.

Volgens de UEFA-voorschriften kan de B-lijst van spelers worden verzonden tot middernacht voor de avond van de betreffende Champions League-wedstrijd. De spelers moeten jonger zijn dan 21 jaar en hebben minimaal drie jaar in het jeugdsysteem van de club doorgebracht, zodat Riqui Puig, Abel Ruiz of Iñaki Pérez allemaal beschikbaar zijn om te worden geregistreerd voor de B-lijst voor een Champions League armatuur.

Foto:www.fcbarcelona.com