Nieuws Augustus 2012

Selectie van 24 spelers

Tito Vilanova heeft de selectie bekend gemaakt voor de komende twee oefenwedstrijden in Göteborg en Boekarest: Valdés, Pinto, Alves, Piqué, Fàbregas, Puyol, Xavi, Villa, Iniesta, Alexis, Messi, Mascherano, Busquets, Pedro, Jordi Alba, Afellay, Adriano, Fontàs, Montoya, Bartra, Tello, Ilie, Sergi Roberto en Rafinha.

De grote verrassing in de selectie is Jordi Alba. De verdediger had na de Olympische Spelen vrij gekregen van de club tot vrijdag, maar heeft besloten woensdag al aan te sluiten bij de selectie. Adriano Correia is weer hersteld van zijn enkelblessure en terug bij het team. David Villa en Andreu Fontàs reizen ook mee naar Zweden ondanks dat de twee nog niet officieel fit zijn verklaard om wedstrijden te spelen.

De geblesseerde spelers Thiago, Abidal, Cuenca, Muniesa en Dos Santos blijven in Barcelona om aan hun herstel te werken. Jonathan dos Santos heeft een spier verrekt in de vriendschappelijke wedstrijd in Parijs tegen Paris Saint-Germain.