Nieuws Januari 2016

Selectie voor kwartfinale bekend

Barça speelt woensdagavond de eerste wedstrijd in de kwartfinale tegen Athletic Bilbao. Het duel begint om 21.00 uur in San Mamés. De selectie is op woensdagochtend naar Baskenland afgereisd voor deze kwartfinale. Jordi Alba is afwezig vanwege een hamstringblessure, opgelopen in het competitieduel tegen Athletic Bilbao, afgelopen zondag. Daarnaast zijn ook Jérémy Mathieu (kuitblessure), Lionel Messi (rust) en
Luis Suárez (schorsing) afwezig.

Beide coaches verwachten een ander duel in vergelijking met de competitiewedstrijd van zondag jongstleden. “Aritz Aduriz speelt mee. Daarnaast leeft het publiek ook intens mee. Daarom zal het er in San Mamés anders aan toe gaan”, vertelde Luis Enrique. Ook Ernesto Valverde sluit zich hierbij aan.
El Txingurri voegde hier nog aan toe: “Na een 6-0 nederlaag moeten we ons herpakken. Dat kan maar op een manier: de volgende wedstrijd winnen.”

De selectie van de Blaugrana’s die is afgereisd naar Bilbao bestaat uit: Ter Stegen, Masip, Douglas, Piqué, Rakitić, Sergio, Dani Alves, Arda Turan, Iniesta, Neymar, Mascherano, Bartra, Munir, Sandro, Sergi Roberto, Adriano, Aleix Vidal en Vermaelen.

Voor de mensen die een online stream zoeken: fromsport.com en rojadirecta.com bieden vaak meerdere goede streams aan. Mocht u de wedstrijd niet kunnen zien, dan kunt u bij de Fan Club Barcelona de wedstrijd via Twitter volgen. Wilt u al een beetje in de stemming komen van de wedstrijd, dan kunt u ook terecht bij de Facebook van de Fan Club Barcelona.