Nieuws Oktober 2015

Sergi Roberto een week buitenspel

In de wedstrijd tegen BATE Borisov, die in een 0-2 zege eindigde, moest middenvelder Sergi Roberto al na ruim een kwartier naar de kant toe. In een beweging leek het fout te zitten in de lies van Sergi Roberto, en na afloop werd dit vermoeden bevestigd door de clubartsen. Met een liesverrekking staat Sergi Roberto voorlopig buitenspel, en de prognose van de club is dat hij er een ruime week niet bij zal zijn. Hierdoor mist Roberto zeker het treffen in de competitie met Eibar, en in de beker met Villanovense. Sergi Roberto voegt zich bij Rafinha, Iniesta en Messi in het rijtje geblesseerden. De middenvelder mocht dit jaar al vaak in actie komen, voornamelijk op de rechtsbackpositie, en hij vervulde deze rol vaak goed. Hierdoor is de keuze op het middenveld voor Enrique nog dunner geworden, want alleen Rakitic en Busquets zijn nog over als echte middenvelders. Mascherano kan hier ook spelen, terwijl Gerard Gumbau recentelijk ook al zijn invalbeurten krijgt.