Nieuws December 2021

Sevilla - Barça 1-1

Op dinsdagavond wisten de Catalanen niet te winnen in Andalusië. In het Estadio Sanchez Pizjuan kwamen beide ploegen niet verder dan 1-1.

Het duel begon aantrekkelijk en in het eerste half uur was Barça voornamelijk op de helft van de thuisclub te vinden. Het team van Xavi wist helaas niet te profiteren van het overwicht. In een van de eerste keren dat Sevilla op de helft van de blaugranas te vinden was, kwamen ze meteen op voorsprong. Papu Gómez wist na een ingestudeerde hoekschop te scoren. Toch wisten de Catalanen met een gelijke stand de rust te bereiken. Wederom werd er deze avond vanuit een corner gescoord. Ronald Araujo kopte de bal kiezelhard achter doelman Yassine Bounou.

Na rust kwamen de Andalusiërs beter uit de startblokken en ging het spel gelijk op. Naarmate de tweede helft vorderde, werd het wel wat onvriendelijker. Aan de kant van de thuisclub zag verdediger Jules Koundé de rode kaart, na de bal geprovoceerd weg te gooien. In de tweede helft had Barça wel de beste kansen. De gevaarlijkste kans kwam op naam van Ousmane Dembélé, die zijn inzet richting de verre hoek tegen de paal belanden. In de blessuretijd kreeg Jordi Alba de bal nog op een mooie plek om uit te halen, maar zijn schot miste de kracht om de doelman nog te verrassen. Hierdoor bleef het 1-1.

Opstelling Barça: Ter Stegen, Alba, Garcia (72’ Lenglet), Piqué, Araujo, Gavi, Busquets, Frenkie de Jong (85’ Luuk de Jong), Abde, Jutglà (73’ Nico), Dembélé.

Foto: www.fcbarcelona.cat