Nieuws Oktober 2015

Sevilla - Barça 2-1

Barça heeft zaterdagmiddag met de terugkeer van Claudio Bravo niet kunnen winnen van Sevilla. Het team van Unai Emery won het duel met 2-1

Beide ploegen begonnen sterk aan het duel, waardoor het een aantrekkelijk duel werd om te zien. Barça kreeg in de eerste helft via Neymar, Sergi Roberto en Luis Suárez grote kansen om de score te openen, maar zonder succes. Het gevaarlijkste moment van de eerste helft kwam van Neymar. De jonge Braziliaan schoot een vrije trap tegen de binnenkant van de paal, waarna de bal over de lengte van de doellijn bleef rollen. Gerard Piqué probeerde er nog een voet tegen te zetten, maar de verdediger werd van de bal afgehouden. De thuisclub gaf goed tegengas, maar kon geen grote kansen creëren. De ruststand werd hierdoor bepaald op 0-0.

Sevilla begon na rust sterk en scherp en kwam al na vijf minuten in de tweede helft al op voorsprong. De verdediging van Barça verwerkte een voorzet van Kevin Gameiro niet goed en zag de vrijstaande Michael Krohn-Dehli over het hoofd. De Deen twijfelde geen moment en wist Sevilla op een 1-0 voorsprong te zetten. De Blaugrana’s konden in deze fase van het duel niet terugkomen in de wedstrijd. Nog binnen het uur wisten de Andalusiërs hiervan te profiteren toen Krohn-Dehli de bal voor wist te zetten, waarna Vicente Iborra de bal achter Claudio Bravo wist te koppen. Lucho wisselde snel hierna Jérémy Mathieu en Munir El Haddadi voor Dani Alves en Sandro Ramírez. Barça leek hierdoor de wedstrijd meer onder controle te hebben en kreeg via Neymar en Sergi Roberto kansen. De scheidsrechter legde de bal na een vermeende handsbal van Benoît Trémoulinas op de stip. Neymar wist deze buitenkans wel te verzilveren en bracht de Blaugrana’s een kwartier voor tijd terug in het duel. Na deze aansluitingstreffer wist het team van Luis Enrique de ene aanval na de andere te plaatsen. Suárez en Neymar wisten de uitgelezen kansen niet te verzilveren. Sandro wist zelfs na een voorzet van de Uruguayaan goed in te koppen, maar de paal voorkwam de gelijkmaker. Zo bleef de stand na het laatste fluitsignaal steken op 2-1 voor Sevilla en verliest Barça drie kostbare punten.

De opstelling Barça: Bravo, Sergi Roberto, Mathieu (60' Alves), Piqué, Alba, Mascherano, Busquets, Rakitić, Munir (60' Sandro), Neymar en Suárez.