Nieuws September 2022

Sevilla geen partij voor Barça

Een ware show van Barça, opgevoerd in het Estadio Ramón Sánchez Pizjuán in Sevilla. 40.000 toeschouwers, niet uitverkocht. Op zich wel logisch. Voor aanvang van de wedstrijd behaalde Sevilla slechts 1 punt uit 3 wedstrijden. Na de wedstrijd was het 1 punt uit 4 wedstrijden.

Barça had geen genade met de mannen uit Sevilla. De eerlijkheid gebied te zeggen dat Sevilla sterk aan de wedstrijd begon. Hoog tempo, veel druk, een paar kansen. Ze waren niet van plan om weer met lege handen te staan. Ter Stegen voorkwam dat.

Na 20 minuten werd de druk minder en dat resulteerde in een doelpunt van Raphinha. Via Dembélé en Lewandowski kwam de bal op het hoofd van Raphinha: zijn eerste doelpunt voor Barça. De 2-0 kwam op naam van Lewandowski, een voorzet van Koundé op de borst bij Lewandowski. Halve omhaal en het 2e doelpunt lag in het mandje. Alweer zijn 5e doelpunt deze competitie!! Hij zet de lijn vanuit Zuid-Duitsland gewoon door.

Barça bleef op stoom, ook na de wissels: Jordi Alba, Sergio Roberto, Frenkie, Ferran Torres en Ansu Fati. Op stoom blijven betekende in dit geval een doelpunt van Eric Garcia! Zijn eerste in zijn carrière en dus ook zijn 1e voor Barça. Koundé legde de bal met het hoofd precies in de loop van Eric: 0-3. Dit heuglijke feit werd natuurlijk uitgebreid gevierd. Man van de wedstrijd: Gavi.

Barça had zeker met een nulletje of 5 van het veld kunnen gaan maar, na een prachtige wedstrijd, ontbrak de scherpte. Met 10 punten uit 4 wedstrijden staat Barça stevig op de 2e plek.

Volgende wedstrijd 7 september 21.00 uur thuis tegen Viktoria Plzen.

Visca Barça!!

Opstelling: Ter Stegen, Balde (64”Jordi Alba), Eric Garcia (55”Roberto), Koundé, Araujo, Gavi, Pedri (63”Frenkie), Sergio, Dembélé (63”Ferran Torres), Raphinha, Lewandowski (74”Ansu Fati)

Foto: fcbarcelona.com