Nieuws November 2012

Spanje wint en Chili verliest

Woensdagavond stonden er voor diverse spelers van Barça oefenwedstrijden op het programma met hun land. De meeste spelers kwamen logischer wijs in actie bij de wedstrijd Panama – Spanje. De Spanjaarden wisten de wedstrijd in Panama City eenvoudig te winnen met 1-5. In de eerste helft vielen 3 van de 5 doelpunten en de doelpunten in de eerste helft werden gemaakt door Pedro (16’en 43’) en Villa (30’). Valdés mocht deze wedstrijd in de basis starten en werd na een uur vervangen door Casillas. Alba, Busquets, Iniesta, Villa en Pedro, waren de andere Barça spelers die in de basis starten. Alleen Busquets speelde de hele wedstrijd. Fábregas startte in de tweede helft in de plaats van Iniesta.

In de wedstrijd Saoedi Arabië – Argentinië kwamen Messi en Mascherano in het veld. Zij speelde de hele wedstrijd, maar voor het oog van 51.000 Saoedi’s bleef het 0-0 in Riyad. Voor oud trainer van Barça, Rijkaard, was het gelijkspel een mooi resultaat. Voor de Argentijnen, die onder hun normale niveau speelde, was het gelijke spel een resultaat waar men niet tevreden over was.

In New Jersey in Brazilië speelde Alves met zijn land tegen Colombia. Het was voor het Braziliaanse team een wedstrijd met een speciaal tintje, want tegen Colombia werd de duizendste wedstrijd in de geschiedenis door de nationale ploeg gespeeld. Tevens werd het een duel tussen twee top spitsen, namelijk het duel tussen Neymar en Falcao. Dani Alves kwam ook nog in beeld, want hij forceerde een penalty voor de Brazilianen, maar de overtreding was eigenlijk geen penalty. Maar in het voetbal is er ook gerechtigheid, waardoor Neymar de strafschop hoog over schoot. Ondanks deze misser wist Neymar later wel te scoren, maar Colombia deed dat ook en hiermee eindigde de wedstrijd in een 1-1 gelijk spel.

Alexis Sánchez speelde woensdagavond met zijn nationale ploeg tegen Servië, maar hij was de enige Barça speler die verloor. De Chileense aanvaller startte in de basis, maar moest zich al na 20 minuten laten vervangen vanwege een enkel blessure. Dit was een grote tegenvaller voor Chili, want kort daarna kwam Servië op 0-1. Maar daar bleef het niet bij, want na 90 minuten stond de eindstand van 1-3 op het score bord. Dit verlies had als consequentie dat de bondscoach van Chili, Claudio Borghi, moest vertrekken.