Nieuws April 2013

Speelt Messi of speelt hij niet?

FC Barcelona is maandag afgereisd naar München, voor de belangrijke wedstrijd tegen Bayern op dinsdagavond. Maar de grote vraag die elke Barça vraag de afgelopen dagen bezig hield is: "speelt Messi tegen Bayern, of is hij toch nog te geblesseerd en blijft hij de hele wedstrijd op de bank?" Volgens diverse media, zal de Argentijnse superster op het veld verschijnen, maar niets is zeker tot de officiële opstelling bekend wordt.

Ondertussen geeft de kleine aanvaller tijdens interviews, wel zijn mening over de kansen van Barça om de finale te halen. Zo zei hij tegen The Times of India: "In deze halve finale was iedere tegenstander die we zouden krijgen er zwaar. Maar Bayern is dit jaar wel erg, heel erg goed. Ze spelen het gehele seizoen al op een hoog niveau en scoren erg makkelijk en veel."

Tijdens de persconferentie was Xavi aan het woord en hij had ook veel bewondering voor Bayern en zei hier over: "Ik verwacht een fifty-fifty-duel, want Bayern München speelt momenteel misschien wel beter dan wij, maar wij proberen ons eigen spel te gaan spelen. Voor ons is een uitdoelpunt van groot belang." Tijdens deze persconferentie waren er natuurlijk ook vragen over Messi en assistent-trainer Roura, vertelde hier over dat de technische en medische staf hier vlak voor de wedstrijd pas een beslissing over nemen.

Tijdens de laatste trainingssessie in de Alianz Arena trainde Messi wel gewoon met het team mee. Toch was er een afwezige. Song trainde niet met de groep mee, maar werkte in de fitness ruimte zijn trainingsessie af. De verwachting is, dat hij gewoon inzetbaar is tegen Bayern. Van de 21 spelers die Vilanova meegenomen heeft naar München, moeten er dinsdagavond drie spelers plaats nemen op de tribune.

Hier onder kunt u discusseren over de wedstrijd tegen Bayern en als u de wedstrijd vanavond niet kan zien, via Twitter doet de Fan Club Barcelona live verslag van de wedstrijd.