Nieuws Augustus 2016

Spelers blij na zege in San Mamés

FC Barcelona wist op zondagavond een zwaarbevochten zege te behalen op Athletic Bilbao, de Baskische grootmacht. De uitwedstrijd in het San Mamés behoort steevast tot een van de zwaarste wedstrijden van het seizoen, en ook op de tweede speeldag van dit nieuwe seizoen was het een waar voetbalfestijn. De vechtlust en het tempo van de Basken waren om van te watertanden, maar gelukkig wist Barcelona de zege te boeken door een heerlijke kopbal van de Kroatische middenvelder Rakitic. Barça opende vorig seizoen het seizoen in Baskenland, en ook toen eindigde het duel in 0-1. Na afloop waren de spelers erg tevreden met het vertoonde spel, dat niet geheel foutloos was maar wel veel strijdlust en ambitie uitstraalde.

Matchwinner Ivan Rakitic toonde aan dat hij ook in zijn derde seizoen voor de club  geen gas terug zal nemen. ''Het was erg belangrijk om de tegenstander te laten lopen, zodat ze uitgeput zouden raken. Het is altijd lastig om dit stadion te bezoeken, en Bilbao voedt zich met de steun van het stadion. We hebben hier aangetoond dat we op het allerhoogste niveau kunnen presteren.'' De Basken waren ook aanwezig in aanvallend opzicht, maar doelman Ter Stegen was een obstakel dat te machtig bleek, ondanks dat hij enkele malen opzichtig de fout in ging bij het uittrappen. Hij gaf na afloop aan toch erg blij te zijn met het bemachtigen van de volle buit.

Denis Suárez kreeg opnieuw de kans om zich te bewijzen op het middenveld, door een blessure bij aanvoerder Iniesta. ''Ik voelde me erg comfortabel op het veld, en ik ben enorm blij dat de trainer zoveel vertrouwen in me heeft. Ik hoop dat ik op het veld iets terug kan doen.'' Barça heeft nu even rust door de interlandonderbreking, en dus kunnen Enrique en zijn manschappen even afscheid nemen van elkaar. De winst in Bilbao heeft de toon gezet voor dit seizoen, en Barça zal hopen dat het deze lijn weet voort te zetten.