Nieuws September 2016

Sporting-Barça 0-5

Na het midweekse gelijkspel tegen Atlético Madrid was FC Barcelona afgelopen weekend terug op het winnende pad. Ondanks de altijd lastige grond in El Molinón en de afwezigheid van de geblesseerde Leo Messi was het voor Luis Enrique een spectaculaire terugkeer naar zijn voormalige club.

Het duurde bijna een half uur eer Barça haar draai vond in een kolkend Molinón. Na zo’n twintig minuten kalmeerde het spel enigszins, maar veerde het stadion weer op, toen Sporting een uitgelezen kans kreeg met een vrije trap. Deze werd echter niet benut en een paar minuten later greep Barça de overhand: een hoge bal van Arda Turan bereikte Luis Suárez, die de opkomende keeper te slim af was en de 0-1 op het scorebord zette. Na een half uur bewees Rafinha zijn nieuwverworven basisplek, toen hij een precieze cross van Sergi Roberto tegen de touwen kopte.
Ondanks de 0-2 achterstand gaf Sporting de Gijón niet op en na rust kwamen ze gemotiveerd uit de catacomben. Maar hoe hard ze ook probeerden, het werd alleen maar lastiger, toen aanvoerder Alberto Lora Roberto onderuithaalde en daarmee zijn tweede gele kaart, en dus een rode, pakte en zijn team met tien liet staan.
Sergi Roberto eiste een aanzienlijke hoofdrol op deze wedstrijd met zijn runs over de flank. Hij bracht een nieuwe parel van een cross het zestienmetergebied is en Paco Alcácer pakte deze perfect op, alleen lag de lat in de weg. De bal viel op het pad van Neymar, die dit buitenkansje omzette in de 0-3.

Vlak voor het eindsignaal was het opnieuw Roberto die de architect was van een prachtige cross die ditmaal Arda bereikte en de Superturk zette de 0-4 op het scorebord.
Er was nog net tijd voor een vijfde doelpunt. De ingevallen Denis Suárez vond Neymar en de Braziliaan werkte de bal net buiten het bereik van de keeper binnen en daarmee Barça’s derde uitoverwinning op rij bezegelde.

Kijk HIER de samenvatting op Ziggo Sport Totaal.

Gerelateerd nieuws