Nieuws Februari 2016

Sporting Gijon - Barça 1-3

Het duel dat eerst gepland stond tijdens het Wereldbeker toernooi voor clubteams werd woensdagavond ingehaald. Tijdens deze wedstrijd wist Lionel Messi de mijlpaal van 300 treffers in La Liga te bereiken. Aan de kant van Sporting Gijon stond Barça huurling Alen Halilovic in de basis. De jongeling liet zich goed gelden in het duel.

De thuisclub begon defensief aan het duel, waardoor de Blaugrana’s moeilijk tot grote kansen konden komen. Barça kreeg via Ivan Rakitić de eerste kans, maar zijn schot miste de juiste richting. Ook Luis Suárez kon nog gevaarlijk worden, maar de defensie van Sporting stond goed opgesteld. Halverwege de eerste helft wist Messi het team van Luis Enrique met een fraai afstandsschot op voorsprong te zetten. Lang duurde deze voorsprong niet. Slechts twee minuten later kwam het team van Abelardo er snel uit. Carlos Castro gleed de bal achter Claudio Bravo en zorgde voor 1-1. Barça wist na een half uur toch de voorsprong te nemen. Een mooie aanval eindigde met een voorzet van Suárez op Messi. La Pulga schoot de bal wederom hard binnen. Wederom twee minuten later konden de Blaugrana’s de score vergroten. Het schot van Messi werd nog gekeerd door keeper Ivan Cuellar. In de rebound eindigde het schot van Neymar op de paal. Ondanks nog een paar kansen van onder andere Neymar en Suárez werd er in de eerste helft niet meer gescoord, waardoor de ruststand werd bepaald op 1-2.

Na rust was een aanvallender Sporting Gijon te zien. Hierdoor kreeg het team van Luis Enrique zelf meer ruimte. Dit leverde kansen op voor Arda, Suárez en Piqué, maar dit leverde nog geen treffer op. Na een uur spelen kon Neymar het strafschopgebied binnendringen. De Braziliaan leek door keeper Cuellar tegen de grond te worden gewerkt, waarna de scheidsrechter een penalty aan Barça gaf. Aan Suárez de mogelijkheid deze kans te benutten, maar de Uruguayaan schoot te zwak in, waarna de keeper van de thuisclub kon redden. Toch was het Suárez die voor 1-3 zorgde. De spits kreeg halverwege de tweede helft de bal van Aleix Vidal goed aangespeeld, waarna de Uruguayaan perfect van zijn tegenstander wegdraaide en fraai binnenschoot. Na deze treffer leek het duel beslist en leek bij beide ploegen het beste er af. Zowel Barça als Sporting Gijon kregen geen grote kansen meer en werd er niet meer gescoord, waardoor het bij 1-3 bleef.

Bekijk HIER de samenvatting van Ziggo Sport.

Opstelling Barça: Bravo, Vidal, Piqué (80’ Bartra), Mathieu, Adriano, Rakitić, Busquets (80’ Mascherano), Arda, Messi, Suárez en Neymar.