Nieuws Februari 2020

SSC Napoli-FC Barcelona: 1-1

FC Barcelona heeft een punt weg kunnen slepen uit Napels. Daar zag het in de 1e helft niet naar uit. Er stonden 2 “bussen” geparkeerd voor de keeper van Napoli. Er was geen doorkomen aan. Gennaro Gatuso (trainer van Napoli) is een meester in het catenaccio. Veel balbezit voor FC Barcelona (66%) maar geen kansen. Wel helaas een doelpunt aan de andere kant. Dries Mertens wist op fraaie wijze de 1-0 te scoren.

Na de rust was het spelbeeld toch wat anders. FC Barcelona werd dreigender en scherper. Dit leidde jammer genoeg tot een gele kaart voor Busquets. Hij is in de return geschorst. In de 55’minuut kwam Arthur voor Rakitic. En zowaar in de 57e minuut de gelijkmaker van Barça. Na een pass van Busquets en een voorzet van Semedo scoorde Griezmann. Er kwamen steeds meer kansen over en weer. Zoals een kans voor Messi in de 63e minuut. En een kans voor Napoli in de 61e minuut. Ter Stegen hield zijn doel schoon. Later in de wedstrijd kreeg Messi een gele kaart (zonder gevolgen). Het spel was aantrekkelijker dan in de 1e helft. Zo was er nog een kans in de 75e minuut voor Umtiti (die een sterke wedstrijd speelde). Griezmann pakte nog een gele kaart.

In de 86e minuut viel Ansu Fati in voor Griezmann. In minuut 88 kreeg Vidal het aan de stok met de scheidsrechter: 1 x geel voor de overtreding en 1 x geel voor het commentaar = rood. Vidal zal er dus niet bij zijn in de returnwedstrijd. (evenals Busquets). En alsof het nog niet genoeg was viel Piqué aan het einde van de wedstrijd uit met een blessure. Het wordt nog een hele puzzel voor Setién om een goed elftal in elkaar te zetten. Hij heeft gelukkig nog 3 weken; 18 maart is de return. Al met al was het voetbal niet al te best maar de eindstand wel. Visca Barça

Opstelling Barça
Ter Stegen, N. Semedo, Piqué, Umtiti, I. Rakitic (57’ Arthur), F. de Jong, S. Busquets, Messi, Griezmann (86’Ansu Fati), Vidal, Junior Firpo

Foto: fcbarcelona.com