Nieuws September 2015

Start Champions League Barça!

Woensdagavond om 20:45 uur trapt het team van Luis Enrique het nieuwe Champions League seizoen af met het eerste duel in Groep E tegen AS Roma.

Het Oympic Stadium in Rome is voor de Catalanen een bijzondere locatie aangezien ze daar op 27 mei 2009 de finale met 2-0 werd gewonnen van Manchester United.
De UEFA verkoos Xavi tot " Man of the match" en de supporters verkozen Lionel Messi tot man van de wedstrijd. De doelpunten werden door
Eto’O (10’) en Messi (70’) gescoord. Van de huidige eerste selectie stonden die avond naast eerder genoemde Messi ook Gerard Piqué, Sergio Busquets en Andrés Iniesta op het veld.

Het is 102 dagen geleden dat FC Barcelona de Champions league in Berlijn met 3-1 wist te winnen van Juventus. Rakitić ( 4’), Goal 68' Suárez (68’) en
Neymar (90+7') waren de doelpuntenmakers en Andrés Iniesta werd na afloop verkozen tot man van de wedstrijd.

Volgens coach Luis Enrique legt het geen extra druk op de schouders van de spelers dat zij de regerend kampioen zijn: “Het doel is om de Champions league te prolongeren, maar dat brengt geen extra druk. Het is juist omgekeerd; het is een enorme stimulans voor ons.”

De wedstrijd wordt woensdag live uitgezonden door SBS6 en Sport1. Mocht u de wedstrijd niet kunnen zien, dan kunt u bij de Fan Club Barcelona de wedstrijd via Twitter volgen.