Nieuws November 2014

Suárez: Deze wedstrijd heeft goede herinneringen

Dinsdagavond gaven zowel Luis Suárez en Luis Enrique een persconferentie over de wedstrijd Ajax-Barça. Voor Suárez is de wedstrijd tegen de Nederlandse Champions League deelnemer, een hele speciale wedstrijd. Hij maakt niet alleen voor Barça zijn debuut in de Champions League, Ajax is ook de club waar hij jaren lang voor speelde en voor die club speelde hij ooit zijn eerste wedstrijd in de Champions League.

Suárez maakte voor Barça zijn debuut tegen Real Madrid en hij speelde tegen Celta de Vigo. Hij creëerde het doelpunt van Neymar tegen Real en hij werkte kei hard in de wedstrijd tegen Celta. De aanvaller is zich beetje bij beetje aan het thuis voelen in zijn nieuwe team. Hij zei hierover: “Ik voel me goed en kijk er naar om te spelen, zoals elke goede professional doet. Het spel brengt de goede herinneringen terug.”

Tijdens de persconferentie keek de Uruguayaanse aanvaller terug op zijn tijd bij Ajax. “Ik heb het herhaaldelijk duidelijk gemaakt, dat mijn tijd bij Ajax het beste was wat ik had kunnen doen in mijn carrière,” onthulde hij. “Het heeft me geleerd om te groeien en het gaf me een stuk voetballend perspectief. Het gaf me de kans om te spelen in de Champions League. Toen ik bij Ajax speelde zei ik dat het mijn droom was om voor Barça te spelen, deze droom is nu uitgekomen.”

Naast de vele positieve punten van het spelen bij de club van zijn “dromen”, benadrukte hij het spelen met Messi: “ de beste speler in de wereld”, aldus de aanvaller. “Ik ben erg trots om deze unieke kans om samen met hem te mogen spelen, mee te mogen maken,” zei hij. Maar hij leert ook van zijn andere teamgenoten door met ze samen te spelen en te trainen.

Luis Enrique ging tijdens de persconferentie meer in op de wedstrijd zelf. Zo verwacht de Barça coach een dapper Ajax, als gevolg van de situatie in de poule. Ook de overwinning van vorig jaar zal de Ajax spelers moed en vertrouwen geven voor de wedstrijd tegen Barça. Ondanks dat beide teams behoorlijk gewijzigd zijn, ga Luis Enrique toe dat hij toch naar de wedstrijd van vorig jaar heeft gekeken, om zo ideeën op te doen. De coach gaf verder geen aanwijzingen of namen van spelers welke morgen in de basis starten. Hier zei hij alleen over: “elke speler heeft specifieke kwaliteiten en voegt daarom iets anders aan het team toe.”

Video: www.fcbarcelona.cat