Nieuws Augustus 2014

Suárez mag trainen

Het Internationaal Sporttribunaal (CAS) heeft bekendgemaakt dat Luis Suárez mag gaan trainen bij FC Barcelona. Suárez kreeg een straf van de FIFA opgelegd voor het bijten van de Italiaan Chielini tijdens het WK in Brazilië, waardoor hij vier maanden van alle voetbal-gerelateerde activiteiten geschorst werd. Stadions en trainingsvelden behoorden daar eveneens toe.
Suárez en FC Barcelona gingen in hoger beroep en donderdag maakte het CAS bekend dat de straf van de Uruguayaan iets verlicht wordt: zijn schorsing blijft gehandhaafd, maar hij mag tijdens die vier maanden wel trainen.

Het betekent eveneens dat Suárez officieel gepresenteerd mag en zal worden aan het publiek in Camp Nou, voorafgaand aan de traditionele wedstrijd om de Gamper Trofee, dit jaar tegen Club León.

Van zijn eerste officiële wedstrijd is vooralsnog nog geen sprake. Suárez zal in het weekend van 25 en 26 oktober pas beschikbaar zijn, het weekend van de eerste Clásico van het nieuwe seizoen.