Nieuws Januari 2014

Tata wil mooie show voor fans

Nadat FC Barcelona vorige week in de Spaanse bekercompetitie de eerste wedstrijd van het tweeluik overtuigend met 1-4 won, staat de Catalaanse formatie woensdagavond wederom tegenover Levante, met één been in de halve finale. Gerardo Martino liet echter op de persconferentie weten dat het nog altijd een wedstrijd is waarop de spelers zich volledig moeten concentreren.
De Argentijnse coach riep ook alle fans op om naar Camp Nou te komen en zich achter de ploeg te scharen. “De supporters zijn altijd een motivatie voor ons. Op dit moment gaat het team door een goede periode, met spel op hoog niveau. Het is een kans voor ons om een mooie show op te voeren – en om alleen maar over voetbal te praten.”

De laatste tijd heeft Leo Messi zich meer als spelmaker laten zien dan als doelpuntenmaker, en tijdens de persconferentie werd duidelijk dat dat nogal wat vragen oproept. Martino maakt zich echter allesbehalve zorgen over de weinige goals van de voet van Messi; hij grapte zelfs: “Ik heb Messi op alle posities in de aanval zien spelen. Op een dag zal hij in het doel staan, en het daar ook geweldig doen! Als Messi dichter bij het zestienmetergebied is, trekt hij verdedigers weg; en als hij dieper speelt, geeft hij passes voor een doelpunt. Dat verwart onze tegenstander.”

Martino sprak ook over Neymar en het feit dat er nu details over het contract van de Braziliaan op straat liggen, op initiatief van de Club zelf. “Het is wel wat raar dat er nu cijfers van een spelerscontract prijsgegeven worden. We hopen dat dit Barça ten goede komt, maar het is een nieuwe situatie voor ons. Neymar focust zich op herstellen en zich weer bij het team voegen.”

Tot slot verwees Martino naar Ibrahim Afellay, die onlangs het medische groene licht zag en een paar minuten op het veld van Camp Nou weer mocht spelen. “Ik heb Afellay altijd een geweldige speler gevonden en ik reken op hem.”

Zie hier de volledige selectie voor de bekerwedstrijd tegen Levante van woensdagavond (22.00u): Valdés, Pinto, Montoya, Piqué, Fàbregas, Puyol, Pedro, Iniesta, Alexis, Messi, Mascherano, Bartra, Song, Jordi Alba, Afellay, Tello, Adriano en Sergi Roberto.