Nieuws September 2016

Teamfoto en trip naar Mönchengladbach

Maandag is de officiële teamfoto 2016/17 van het eerste team, de trainers en president Josep Maria Bartomeu van FC Barcelona gemaakt op het Tito Vilanova voetbalveld van het Ciutat Esportiva trainingscomplex van de club.

Na de fotosessie startte de voorbereidingen op de Champions League clash woensdag avond tegen Borussia Mönchengladbach. Voor de 24-jarige Marc-André ter Stegen wordt het een bijzonder duel tegen zijn oude club waar hij doorbrak als keeper en zo in 2014 international van Duitsland werd.

Coach Luis Enrique maakte na afloop van de training de namen van de spelers bekend die afreizen naar Mönchengladbach: Ter Stegen, Cillessen, Masip, Piqué, Alba, Mascherano, Vidal, Mathieu, Digne, Roberto, Rakitić, Busquets, Turan, Iniesta, Gomes, Rafinha, Denis Suárez, Luis Suárez, Neymar Jr en Alcácer.

Dinsdag ochtend zijn de spelers en technische staf vertrokken naar Duitsland en is na de landing rechtstreeks naar hun hotel gereden. Later op de dag, om 18:00 uur, zullen coach Luis Enrique en Keeper Marc-André ter Stegen de pers te woord staan in de pre-match persconferentie. Aansluitend, om 19:00 uur, zal de selectie trainen in het Borussia-Park stadion van Mönchengladbach.