Nieuws Juni 2017

Tegenstander Gamper Trophy bekend

Barça's traditionele seizoensopener in Camp Nou is bevestigd, Chapecoense, de Braziliaanse club die in november door een tragisch vliegtuigongeluk een heel elftal verloor is dit jaar uitgenodigd voor de Joan Gamper match.

De 52e editie om de Joan Gamper Trophy wordt gehouden op 7 augustus 2017 in Camp Nou. Tegenstander van dit jaar is Chapecoense, de Braziliaanse club die in de herfst van 2016 betrokken was bij een tragisch vliegtuigongeluk, terwijl men op weg naar de finale van de Copa Sudamericana in Colombia was.Het Joan Gamper toernooi dient traditioneel als officiële onthulling van Barça voor de thuisfans.

Barça kondigde eerder zijn uitnodiging aan Chapecoense aan voor het Gamper toernooi van dit jaar om de 71 mensen die op 28 november 2016 overleden te herdenken en de families te helpen. Barça hoopt Chapecoense te helpen met de wederopbouw van de club en het competitieniveau te herstellen dat het voor de tragedie had.

De voorbereiding is bijna compleet

Met nog een datum bevestigd in de Barça agenda voordat La Liga hervat in augustus, is het eerste team's schema van oefenwedstrijden praktisch besloten. De spelers zijn terug op training op 12 juli en van 19 tot 30 juli van die maand is er een op tour door de Verenigde Staten, met wedstrijden tegen Juventus (22 juli), Manchester United (26 juli) en Real Madrid (29 juli).

Eenmaal terug in Barcelona is er op 7 augustus de wedstrijd om de Joan Gamper Trophy, gevolgd door de heenwedstrijd om de Spaanse Super Cup tegen Real Madrid in Camp Nou op 12 of 13 augustus en de return in Bernabéu, zij het nog onbevestigd op 15 of 16 augustus.