Nieuws Augustus 2015

Tegenstanders Barça bekend

Donderdagavond is in Monaco de loting verricht voor de groepsfase van de Champions League. Hierin is Barça ingedeeld in groep E. In deze groep zijn ook Bayer Leverkusen, AS Roma en BATE Borisov geloot.

De Blaugrana's hebben in het seizoen 2011/12 in de achtste finales tegen het Duitse Bayer leverkusen gespeeld. In Duitsland kwam het Catalaanse team niet verder dan 1-1. De return in Camp Nou werd met 7-1 gewonnen door FC Barcelona. In dit duel wist Lionel Messi vijf maal te scoren.

AS Roma was in Camp Nou de tegenstander in het duel om de Joan Gamper van 5 Augustus jl. Hierin was het team van Luis Enrique met 3-0 te sterk voor de Romeinen. Voormalig Blaugrana Seydou Keita gaf voor dit duel aan blij te zijn om voor even terug te zijn in het stadion waar hij tussen 2008 en 2012 speelde. In het seizoen 2001/02 kwamen de clubs elkaar tegen in de Champions League. De eerste wedstrijd in Barcelona eindigde in 1-1. Een week later, in Rome waren de Italianen met 3-0 te sterk voor Barça.

Ook BATE Borisov is een bekende van de Catalanen. In het seizoen 2011/12 waren de Blaugrana's met 5-0 en 4-0 te sterk voor de Wit-Russen.