Nieuws April 2022

Teleurstellend Barça

Wat een nachtmerrie. In Camp Nou verliezen van Cadiz met 0-1. En het had zelfs 0-3 kunnen zijn. De ploeg is compleet uit vorm. Afgezien van Dembélé die af en toe zijn kunnen liet zien. De rest van de ploeg zakte volledig door het ijs.

Ter Stegen verrichtte nog een aantal goede reddingen maar hij had geen antwoord op het doelpunt van Lucas Pérez in de 48e minuut 0-1 Er hing een sensatie in de lucht. Nog nooit won Cadiz in Camp Nou van Barça. Man van de wedstrijd was ongetwijfeld de keeper van Cadiz, Ledesma.

De afstand met Real bedraagt inmiddels 15 punten, Een onmogelijke opgave. Geen landskampioenschap en nog veel lastige wedstrijden te gaan. Plaats 2 komt in gevaar. Kansjes waren er wel voor Barça. Een schot van Eric, een schot van Aubameyang. Hier en daar wat speldenprikken. Een zwaar teleurstellende avond: weinig kansen, vele spelers uit vorm, misverstanden.

En je kunt van Luuk de Jong niet elke keer verwachten dat hij scoort. Man uit vorm: Frenkie de Jong. Er zal snel iets moeten gebeuren wil Barça nog iets van het seizoen maken!! Visca Barca!!

Opstelling: ter Stegen, Dest (90+4”Mingueza) Eric, Lenglet (77”Traore) Jordi Alba, Frenkie de Jong (77”Luuk de Jong) Busquets, Gavi, Dembélé, Memphis (61”Aubameyang), Torres

foto:fcbarcelona.com