Nieuws Januari 2013

Thiago: “Gaan voor de winst”

Bij de persconferentie op donderdag vertelde Thiago Alcántara dat de spelers volgende week naar Málaga reizen met maar één doel:
“We gaan voor een overwinning.”

Over de ongelukkige actie tussen Thiago en Pinto die leidde tot de eerste treffer van Málaga in Camp Nou gaf de middenvelder toe: “We hebben speelstijl die zich bewezen heeft, maar soms kun je in een seconde een fout maken en deze keer was het mijn fout. Je moet het gewoon vergeten en verder gaan. Het meest vervelende is dat het al het harde werk van je teamgenoten te niet doet.” Thiago vertelde dat hij heeft geleerd van de fout, maar dat het niets zegt over zijn vorm: “Deze kleine fout is vervelend, maar mijn vooruitgang en wil om te winnen is hetzelfde gebleven. Mijn vertrouwen groeit en ik leer iedere dag.”

Het team van Tito Vilanova heeft er alle vertrouwen in dat ze de halve finales gaan bereiken. “Ze hebben het thuisvoordeel na twee uittreffers, maar we hebben een aantal fantastische wedstrijden tegen hen gespeeld. We zijn ervan overtuigd dat we de halve finales gaan bereiken.” Thiago vertelde dat de spelers de return in zullen gaan met dezelfde mentaliteit als altijd: “Wij bereiden de wedstrijd voor op dezelfde manier als we altijd doen: we gaan voor de overwinning.”

Over Josep Guardiola vertelde Thiago tot slot: “Het is ongelooflijk goed nieuws dat Pep weer terug is in het voetbal. Hij creëerde met Barça een nieuwe standaard en schreef geschiedenis. Hij heeft het voetbal al veel gegeven.”