Nieuws December 2014

Thierry Henry beëindigt voetbalcarrière

Thierry Henry heeft aangekondigd zijn voetbalschoenen aan de wilgen te hangen. De 37-jarige Franse aanvaller kwam tussen 2007 en 2010 voor FC Barcelona uit en reeg de ene na de andere titel aan elkaar. De meest vooraanstaande: de Champions League in 2009, twee Spaanse landskampioenschappen, een Wereldbeker voor Clubs, een Spaanse beker en zowel de Spaanse als de Europese Super Cup.

In zijn eerste seizoen bij Barça werd Henry topscorer met negentien doelpunten en onder Frank Rijkaard speelde hij dertig competitiewedstrijden bij elkaar, meestal op de linkerflank van de blaugranas.
In de 2008/09 campagne, het eerste seizoen onder Josep Guardiola, scoorde Henry 26 goals in 42 wedstrijden. Hij vervulde een sleutelrol in de treble die dat seizoen in de wacht gesleept werd, en de zes titels die in het kalenderjaar 2009 gewonnen werden.
Zijn laatste seizoen bij de Catalaanse club kwam Henry maar vier keer tot scoren, maar hij speelde 32 wedstrijden en eindigde de campagne in de Spaanse competitie met wederom een winnaarsmedaille.

Henry bracht zijn totaal bij FC Barcelona tot 121 officiële wedstrijden, 49 doelpunten inclusief twee hattricks (tegen Levante en Valencia), en natuurlijk zijn twee goals in de beroemde 2-6 overwinning op Real Madrid in het Bernabéu.

Merci, Henry!

Kijk HIER een video van de legende Thierry Henry.