Nieuws Oktober 2012

Tito: “Blessures rechtvaardigen niet alles”

Dinsdag staat alweer het volgende duel voor de Champions League op het programma. In Camp Nou ontvangt FC Barcelona het Schotse Celtic. De Blaugranas hebben nog de spectaculaire clash van afgelopen weekend tegen Deportivo in de benen. Tito Vilanova stond de pers te woord en vertelde: “Mijn goal is om er zeker van te zijn dat mijn spelers voldoende hersteld zijn van afgelopen weekend. De thuiswedstrijden in de Champions League zijn belangrijk. Als we dinsdag winnen, is plaatsing voor de volgende ronde dichtbij.”

De coach kan nog niet kunnen beschikken over Dani Alves, Gerard Piqué en Carles Puyol. Daarnaast is Sergio Busquets geschorst voor het duel. Of de geblesseerde spelers komend weekend beschikbaar zijn is ook nog maar de vraag. Het aantal tegentreffers is volgens Vilanova niet te wijten aan de afwezigheid van de verdedigers: “Blessures rechtvaardigen niet alles. Het zijn tenslotte alle Barcelona spelers en zijn allen capabel om te spelen.” Ook Víctor Valdés is niet de schuldige: “Ik denk niet dat hij veel meer kon doen bij de tegengoals. Zijn kwaliteit staat buiten discussie.”