Nieuws November 2014

Topstatistieken voor Neymar

Neymar Júnior gaat de interlandonderbreking in met een paar geweldige statistieken achter zijn naam. Hij is momenteel de topscorer van het team met twaalf doelpunten in veertien wedstrijden, één meer dan Leo Messi (11 goals in vijftien wedstrijden) én heeft al bijna zijn totale doelpuntenaantal van vorig seizoen (15 goals) geëvenaard. En ook heeft hij al zijn aantal competitiedoelpunten van afgelopen seizoen verbeterd; in 2013/14 scoorde hij er 9 in zijn 26 wedstrijden, nu staat hij na tien wedstrijden al op tien!

De Braziliaan maakte een spectaculaire seizoenstart door, ondanks dat hij van het WK in Brazilië terugkeerde naar FC Barcelona met een rugblessure en een tik op de enkel die hem de openingswedstrijd deed missen. Nu is hij de tweede topscorer in de Primera División, achter Cristiano Ronaldo.
Zijn ontwikkeling valt samen met de beslissing van Luis Enrique om Neymar in een centralere aanvallende rol op te stellen, wat de Braziliaan heeft geholpen om zijn allereerste hattrick voor Barça in de Spaanse competitie te scoren, tijdens de 6-0 overwinning op Granada. Ook is Neymar opgenomen in de 23-koppige shortlist voor de FIFA Ballon d’Or, die in januari 2015 uitgereikt zal worden.