Nieuws November 2016

Umtiti: ''Messi is buitenaards''

De Franse internationals Lucas Digne en Samuel Umtiti zijn met hun land op pad om wedstrijden af te werken voor de WK-kwalificatie. Zo spelen de Fransen allereerst een kwalificatieduel tegen Zweden en later nog een vriendschappelijke wedstrijd. Het verdedigende duo van FC Barcelona heeft na hun overstap vanaf respectievelijk AS Roma en Lyon snel de aanpassing weten te maken in de Catalaanse hoofdstad. Ze komen regelmatig in actie, ook wegens blessures van onder andere Gerard Piqué en Jordi Alba. Voorafgaand aan hun interlands spraken ze met de pers over hun situatie bij FC Barcelona.

Umtiti is erg tevreden over zijn prestaties bij FC Barcelona, en geniet van iedere dag dat hij de mogelijkheid heeft om op het veld te staan. ''MSN is van een fenomenaal niveau. Het zorgt er dan ook voor dat ikzelf steeds beter wordt, want je kan tijdens de trainingen geen moment verslappen. Voornamelijk Messi is buitenaars. Wat hij allemaal kan is niet normaal.'' Hij is ook van mening dat je bij FC Barcelona goed moet nadenken over je spel, omdat iedereen tactisch zo sterk is. Lucas Digne sprak ook over zijn ervaringen in Barcelona.

''Ik heb een perfecte start kunnen maken bij FC Barcelona. Ik krijg veel vertrouwen van de staf en krijg ook veel speeltijd. Het is erg fijn voetballen in dit team. Ik pas me goed aan bij de speelstijl van Barcelona, als dit niet het geval was geweest had ik niet zoveel wedstrijden gespeeld. Het draait natuurlijk bij ons niet alleen maar om aanvallen, ook de verdedigende intenties moeten op orde zijn. Ik denk dat dit momenteel wel het geval is.'' Hiermee laten Digne en Umtiti weten tevreden te zijn over hun start in Barcelona. Laten we hopen dat ze de huidige lijn ook na de interlandweek voort weten te zetten.