Nieuws Oktober 2011

Valdés al 427 minuten ongeslagen

Vanaf de 23e minuut tegen Valencia, waarin Pablo scoorde, heeft Barça geen doelpunt meer tegen gekregen. Dat geeft aan hoe solide de verdediging van FC Barcelona is. Het is bijna een maand geleden dat het team een doelpunt tegen moest incasseren. Op 21 september werd het in Mestalla een 2-2 gelijkspel.

Sindsdien is Víctor Valdés niet meer gepasseerd. Hij hield het doel van de Catalanen schoon tegen Bilbao, BATE, Sporting en Racing. Niet alleen aanvallend zijn de Catalanen erg sterk, maar ook de verdediging zorgt ervoor dat het team van Josep Guardiola zo succesvol is.

Het elftal heeft dit seizoen nog geen enkel doelpunt tegen gekregen in een thuiswedstrijd. Daarbij opgeteld de laatste drie ongeslagen thuiswedstrijden tegen Deportivo, Espanyol en Osasuna, is het een overtuigende reeks van zeven competitiewedstrijden waarbij Barça niet één tegendoelpunt kreeg.