Nieuws Juni 2010

Veel Barça spelers door op het WK

De afgelopen dagen werden de laatste wedstrijden in de poule wedstrijden gespeeld. Voor veel Barça spelers was het nog de vraag of ze door zouden gaan of al terug naar huis zouden gaan.

Als eerste stonden deze week op het veld, Marqués met Mexico en Abidal en Henry met Frankrijk. Met Abidal als basis speler en Henry als reserve verloor Frankrijk van Zuid Afrika met 1-2. Hierdoor hebben Abidal en Henry vakantie. Maar door dit resultaat gaat Marqués met Mexico door. Mexico verloor met 1-0 Uruguay, maar op doelsaldo bleef Mexico toch tweede in de poule.

Argentinië met sterspeler Messi had zich met veel moeite geplaatst voor het WK, maar op het WK wisten ze alle drie de wedstrijden te winnen, hierdoor verblijft de sterspeler van Barça, Messi ook nog langer in Zuid-Afrika. Zondag mag hij het met Argentinië gaan opnemen tegen Mexico van Marqués.

Afgelopen vrijdag kwamen de meeste Barça spelers in actie. In de middag kwamen Alves met Brazilië en Touré met Ivoorkust in actie. Brazilië was door twee winst partijen al door naar de volgende ronde en door het gelijke spel tegen Portugal, wist Brazilië de poule te winnen. Door dit gelijke spel, was de uitslag bij Ivoorkust niet meer belangrijk. Vooraf wist Touré, dat het al moeilijk zou worden om tweede te woorden door dat Portugal een veel beter doelsaldo had. De spelers van Ivoorkust en dus ook Touré kunnen naar huis om vakantie te vieren.

In de poule van Spanje was het nog wel spannend. Daar kon nog van alles gebeuren, doordat Spanje de eerste wedstrijd tegen Zwitserland verrassend verloor. Maar Spanje, met Puyol, Piqué, Iniesta, Xavi en nieuwste aanwinst Villa in de basis, won nipt met 2-1 van Spanje. De twee doelpunten waren van de Barça spelers Villa en Iniesta. Door dit resultaat is Spanje niet alleen door, maar ook poule winnaar. Hierdoor ontloopt het Brazilië in de volgende ronde, maar moet het nu opnemen tegen Portugal.