Nieuws Oktober 2015

Vermaelen mogelijk debutant

Thomas Vermaelen begon het seizoen sterk. Na een debuutjaar bij FC Barcelona vol met blessures en slechts en met slechts een verwaarloosbaar aantal minuten achter zijn naam, leek hij in zijn tweede seizoen genezen te zijn van alle fysieke ongemakken. Vermaelen stond zijn mannetje in de eerste wedstrijden van het seizoen en mocht tegen Málaga zelfs de winnende treffer voor zijn rekening nemen. Helaas werd hij hierna weer getroffen door blessureleed, maar Thomas Vermaelen kan op dinsdagavond dan toch eindelijk zijn debuut gaan maken voor FC Barcelona in de Champions League. Met Arsenal en Ajax kwam de Belg al in actie in de meest prestigieuze clubcompetitie, maar nu moet hij ook voor FC Barcelona spitsen gaan afstoppen. Vermaelen is opgenomen in de selectie van Luis Enrique, die in Minsk zijn aangenomen na een vlucht vanuit Barcelona. Hier gaan ze zich voorbereiden voor het duel tegen BATE Borisov. Vermaelen wordt vergezeld door negentien ploeggenoten.

De selectie van Barça kent verder geen opvallende namen. Messi, Rafinha en Iniesta zijn nog altijd afwezig, en dus is Gerard Gumbau van het tweede elftal opnieuw toegevoegd aan de selectie van FC Barcelona. De voltallige selectie bestaat uit Ter Stegen, Bravo, Masip, Vermaelen, Alves, Piqué, Mascherano, Douglas, Bartra, Alba, Adriano, Mathieu, Sergi Roberto, Sergio Busquets, Rakitic, Gumbau, Munir, Sandro, Neymar en Suárez. Barcelona verzamelde vier punten uit de eerste twee wedstrijden en staat daarmee bovenaan in de groep. Bij twee zeges tegen BATE zijn de kansen op groepswinst torenhoog, en dus zal Barcelona hopen op een goed resultaat in Wit-Rusland.