Nieuws Maart 2022

Vijf positieve statistieken over Xavi

De blaugranas zijn het beste team in LaLiga in 2022, de laatste competitienederlaag dateert al van drie maanden geleden.

FC Barcelona had een uitstekende maand in februari, met geen nederlagen en vier overwinningen en twee gelijke spelen uit de zes gespeelde wedstrijden. Bovendien zijn deze games tegen taaie tegenstanders gespeeld en ook in moeilijke stadions zoals Mestalla, het Diego Armando Maradona Stadion van Napoli. Laten we eens kijken naar enkele van de meest positieve statistieken over Xavi Hernández' Barça:

Barça: bovenaan de ranglijst van 2022

Als LaLiga in 2022 zou beginnen, zou Barça leider zijn met 17 punten van de potentiële 21, ook al hebben de meeste teams één extra wedstrijd gespeeld. In de zeven Liga-wedstrijden die dit jaar zijn gespeeld, heeft Barça er vijf gewonnen en twee gelijk gespeeld, en sinds december geen nederlaag meer geleden.

Doelpuntenreeks van vijf jaar geleden geëvenaard

Met het doelpuntenfestijn tegen Athletic Bilbao (4-0) heeft Barça nu vier doelpunten gemaakt in drie opeenvolgende wedstrijden (1-4 tegen Valencia en 2-4 tegen Napoli). Dit betekent dat Barça een doelpuntenreeks van vijf jaar geleden heeft geëvenaard, toen het team van Luis Enrique in 2017 vier of meer doelpunten maakte in drie wedstrijden op rij: 4-1 tegen Villarreal, 1-4 tegen Las Palmas en 4-2 tegen Eibar .

Een van de drie best scorende teams in Europa

De grote reeks gaat door in LaLiga en Barça heeft sinds 4 december na de 0-1-nederlaag tegen Betis niet meer verloren in de competitie. In de 10 wedstrijden sindsdien: zes overwinningen en vier gelijke spelen. In alle competities heeft Barça in 2022 geen wedstrijd meer na 90 minuten verloren. De enige twee nederlagen kwamen in de extra tijd tijdens de halve finale van de Spaanse Super Cup tegen Real Madrid en de laatste 16 van de Copa del Rey tegen Athletic Bilbao in San Mamés. Barça verloor uiteindelijk de topwedstrijden na in beide erg goed te hebben gespeeld.

82 schoten in zes wedstrijden

De zeer effectieve aanval in recente wedstrijden komt voort uit het creëren van meer kansen. In de afgelopen zes wedstrijden kwam Barça tot 82 schoten, resulterend in 19 doelpunten. Verder waren 32 van die 82 schoten raak, waarvan 60% in een doelpunt eindigde. Een zeer effectieve en verbeterde aanval die Barça helpt zich te blijven verbeteren.

Foto: www.fcbarcelona.com