Nieuws November 2012

Vilanova: "Belangrijkste duel resterend programma"

Tito Vilanova heeft in de persconferentie verklaard dat de wedstrijd van woensdagavond tegen Celtic FC van zeer groot belang is. Met een overwinning in Glasgow plaatst Barça zich voor de knock-outfase van de Champions League, na de drie eerdere zeges in de groepsfase.

“Het is heel belangrijk. De wedstrijd tegen Celtic is misschien wel ons belangrijkste duel in de tijd die ons in 2012 nog resteert, want als we winnen gaan we door naar de volgende ronde. Dan kunnen we spelers rust geven en spelers van Barça B een kans geven in de laatste groepswedstrijden”, gaf Vilanova aan.

De coach van de Catalanen vervolgde met: “We weten hoe gevaarlijk Celtic is en we zullen op ons hoede moeten zijn voor hun spelhervattingen en counters. De spelers zijn zich ervan bewust wat er morgenavond op het spel staat.”

Gevraagd naar of de Champions League belangrijker is dan de landstitel: “Beide competities zijn heel belangrijk. We hebben nooit prioriteiten gegeven of een voorkeur voor een competitie gehad. De Champions League en La Liga zijn grote prijzen die we graag alle twee willen winnen.”

Over het herstel van Gerard Piqué vertelde de coach: “We hebben graag alle geblesseerde spelers, ongeacht hun positie, weer tot onze beschikking. Maar op dit moment zijn herstelde centrale verdedigers zeer welkom, want zoals jullie weten moesten andere spelers die positie vervullen. Ze hebben het goed gedaan en zijn blij dat ze hebben bewezen die positie aan te kunnen. We kunnen op hen vertrouwen als het nodig is, maar zodra Gerard Piqué en Carles Puyol weer inzetbaar zijn, is dat goed nieuws. Het is belangrijk voor het team om spelers op hun eigen posities te hebben.

Het duel met de Schotten gaat echter niet eenvoudig worden. Vilanova besloot met: “We hebben tot nu toe goede resultaten behaald ondanks dat we niet in alle wedstrijden even sterk waren. Dat betekent echter niet dat we de concentratie kunnen verliezen of denken dat het eenvoudig zal zijn. Dit seizoen is het tot nu toe niet simpel in welke competitie dan ook. We moeten doorgaan met hard werken om de wedstrijden te winnen in alle competities.”

De wedstrijd begint vanavond om 20.45 uur en is live te zien op Sport1. Voor de mensen die een online stream zoeken: fromsport.com en rojadirecta.com bieden vaak meerdere goede streams aan.

Mocht u de wedstrijd niet kunnen zien, dan kunt u bij de Fan Club Barcelona de wedstrijd via Twitter volgen, want uiteraard zullen wij op @PenyaBarcelona live verslag doen van de hoogtepunten van deze belangrijke wedstrijd.