Nieuws December 2012

Vilanova: "Ik weet zeker dat de spelers gemotiveerd zijn"

Tito Vilanova heeft in de laatste persconferentie voor de wedstrijd tegen Benfica, toegelicht waarom hij zes spelers rust heeft gegeven en hij zei daarom als eerste: “Het team dat we het veld in sturen, is samengesteld om te winnen.” Hiermee reageerde de coach op het feit dat hij zoveel spelers rust geeft. “Het is een belangrijke wedstrijd en we vertegenwoordigen FC Barcelona en daarom moeten we op een hoog niveau spelen,” voegde hij eraan toe.

“Er zijn enkele spelers die terugkomen van een blessure en andere komen van Barça B en wij willen ze graag zien spelen in Camp Nou. Ik weet zeker dat ze gemotiveerd zullen zijn en het zijn allemaal professionals,” zei Vilanova, die ook de Portugese ploeg prees: “Benfica is aan het vechten voor kwalificatie. Ze zijn gevaarlijk als ze aanvallen en ze hebben belangrijke voetballers die op elk moment kunnen scoren.”

Over Messi, die wel bij de wedstrijdselectie zit, zei Vilanova het volgende: “Hij heeft vorige week kunnen uitrusten en we weten dat hij altijd wil spelen. Het is een Champions League wedstrijd en hij is enthousiast om te spelen. Als hij op het veld staat, maakt het ons sterker.” Ook ging de trainer nog in op het record van Müller, welke Messi kan evenaren of zelfs verbeteren in de wedstrijd tegen Benfica. Hij zei hier over: “We moeten net zo spelen als normaal. Messi heeft de kans om het record te breken, maar dat zal moeilijker zijn als we hier gericht op gaan spelen. Maar ik denk dat hij de druk gebruikt om te presteren.”

De wedstrijd tegen Benfica wordt woensdagavond om 20:45 uur gespeeld en is live te zien op Nederland 3 en Sport1. Mocht u de wedstrijd niet kunnen volgen, dan kan u de wedstrijd live volgen via ons Twitter account.