Nieuws Januari 2013

Vilanova niet op de bank tegen Córdoba.

Donderdagavond staat om 21.30 uur in Camp Nou de terugwedstrijd in de achtste finale van de Copa del Rey tegen Córdoba op het programma. De heenwedstrijd werd in Estadio del Arcángel met 2-0 gewonnen door de Catalanen. Tijdens deze wedstrijd zal niet Tito Vilanova, maar Jordi Roura als coach op de bank plaatsnemen. De assistent coach van Blaugrana heeft ook de training van woensdagmiddag geleid en neemt deze wedstrijd serieus, ondanks dat Barça de favoriete ploeg is. “Córdoba heeft niets te verliezen en er zijn voldoende voorbeelden die laten zien dat dit lastige wedstrijden zijn”, aldus Roura.

Een aantal spelers zal rust krijgen, te weten: Andrés Iniesta, Xavi Hernández, Gerard Piqué en Pedro Rodríguez Ledesma.
Tevens komen er spelers terug van een blessure: Adriano Correia heeft inmiddels de groepstraining hervat. De Braziliaan komt terug van een spierblessure. Isaac Cuenca komt terug van een zware knieblessure en trainde ook weer met de groep mee.

Mocht de Catalaanse ploeg deze ronde winnend afsluiten, wacht in de kwartfinale Málaga CF. De club uit Andalusië heeft dinsdagavond de terugwedstrijd in Estadio La Rosaleda met 4-1 gewonnen van SD Eibar. De Baskische club die uitkomt in de Segunda División B, wist in het eigen Estadio Municipal de Ipurua nog met 1-1 te verrassen en kwam in Málaga zelfs nog met 0-1 voor. In het laatste kwart van de wedstrijd wist Málaga CF toch nog vier keer te scoren, waardoor de club uit Zuid Spanje gemakkelijk de kwartfinale wist te bereiken.