Nieuws Mei 2012

Villa niet op EK

David Villa zal niet deelnemen aan het EK in Polen en Oekraïne. De aanvaller van FC Barcelona brak ruim een half jaar geleden zijn scheenbeen tijdens de wereld beker voor clubs. Villa heeft er alles aan gedaan om het EK te halen, maar het heeft niet mogen baten. Dinsdag hebben de artsen van Barça dit samen besloten met de Spaanse bond.

De aanvaller maakte het nieuws tevens zelf via zijn Twitter account @Guaje7Villa bekend: “Ik heb het geprobeerd, maar ik kan niet 100% zijn op het EK. Ik heb Vicente del Bosque gesproken en het hem verteld. Dat is het eerlijkst. Bedankt voor alle steun die ik heb ontvangen en ik blijf hard werken om zo snel mogelijk terug te keren bij Barça en het Spaanse Nationale Team.”

Naast Villa zal de bondcoach van Spanje, Del Bosque, ook Puyol buiten de selectie houden.